coming soon / νέες θεματικές ενότητες στο tsenos.gr

άρθρα & ανακοινώσεις

17-06-2017

Τεκμήρια αυτοκινήτων

Τεκμήρια αυτοκινήτων

Η ετήσια αντικειμενική δαπάνη επιβατικού αυτοκινήτου ιδιωτικής χρήσης ορίζεται ως εξής:

Κυβισμός

Ετήσια αντικειμενική δαπάνη

< 1249

4.000

1250 έως 2049

πλέον 600 € / ανά 100 κ.ε.

2050 έως 3049

πλέον 900 € / ανά 100 κ.ε.

> 3050

πλέον 1.200 € / ανά 100 κ.ε.

 

Σχηματοποιώντας τώρα περαιτέρω τα παραπάνω δεδομένα, θα δημιουργήσουμε τον παρακάτω πίνακα για τα αυτοκίνητα που κατά βάση κυκλοφορούν στους δρόμους.

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΒΑΣΙΚΟΥ ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥ

 

Κυβισμός

Τεκμήριο (€)

< 1.249

4.000

1.250 – 1.349

4.600

1.350 – 1.449

5.200

1.450 – 1.549

5.800

1.550 – 1.649

6.400

1.650 – 1.749

7.000

1.750 – 1.849

7.600

1.850 – 1.949

8.200

1.950 – 2.049

8.800

2.050 – 2.149

9.700

2.150 – 2.249

10.600

 

Μειώσεις

 

Καθώς η νομοθεσία προβλέπει εκπτώσεις ανάλογα με την παλαιότητα, να διευκρινίσουμε ότι αυτή υπολογίζεται με αφετηρία το έτος πρώτης κυκλοφορίας του στην Ελλάδα ή σε χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης,

Η ανάλογη της παλαιότητας μείωση, υπολογίζεται κατά ποσοστό ως εξής:
α) από 5 έως 10 έτη -> 30%

β) άνω των 10 ετών -> 50%

 

Εξαιρέσεις

Εξαιρούνται της εφαρμογής τεκμηρίου αυτοκίνητα ειδικά διασκευασμένα για κινητικά αναπήρους. Εφόσον όμως, διασκευάσθηκαν ανάλογα και  ύστερα από άδεια της αρμόδιας αρχής για να οδηγούνται από πρόσωπα που παρουσιάζουν κινητική αναπηρία σε ποσοστό τουλάχιστον 67%.

 

/   Σε περίπτωση ατομικής επιχείρησης, το τεκμήριο βαρύνει βέβαια τον ίδιο τον επιτηδευματία.

Δεν υπολογίζεται τεκμήριο σε επαγγελματικά αυτοκίνητα (φορτηγάκια, αγροτικά αυτοκίνητα, taxi κλπ).


/   Επίσης, προκειμένου για εκπαιδευτές αυτοκινήτων καθώς και για τις επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν για το σκοπό αυτό περισσότερα επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης, για τον υπολογισμό της αντικειμενικής δαπάνης λαμβάνεται υπόψη το αυτοκίνητο που δίνει τη μεγαλύτερη αντικειμενική δαπάνη.


/   Ετήσια αντικειμενική δαπάνη Ε.Ι.Χ. Εταιριών

Πρόκειται για ένα σημαντικό κεφάλαιο που δεν καθίσταται εφικτό να αναλύσουμε μέσα σε λίγες σειρές. Πολύ επιγραμματικά θα αναφέρουμε κάποιες από τις πλέον βασικές αρχές που διέπουν το καθεστώς των εταιρικών αυτοκινήτων, σε συνάρτηση πάντα με τα τεκμήρια.

/   Στις περιπτώσεις Ομορρύθμων Εταιριών (ΟΕ) ή Ετερορρύθμων Εταιριών (ΕΕ), το συνολικό ποσό επιμερίζεται μεταξύ τους κατά το ποσοστό συμμετοχής τους.


/   Στις περιπτώσεις Εταιριών Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ) και Ιδιωτικών Κεφαλαιουχικών Εταιριών (ΙΚΕ), και για τα μέλη αυτών τα τεκμήρια επιμερίζονται στα φυσικά πρόσωπα. (Κατά το ποσοστό συμμετοχής του καθενός στις παραπάνω εταιρίες, και όταν οι διαχειριστές αυτών δεν είναι παράλληλα και εταίροι).

Στην περίπτωση που οι διαχειριστές είναι και εταίροι της, επιμεριζόμενη μεταξύ αυτών κατά το ποσοστό συμμετοχής τους στην εταιρία.


/   Στις Ανώνυμες Εταιρίες (ΑΕ) , η συνολική αντικειμενική δαπάνη με βάση τα αυτοκίνητα της εταιρίας θα κατανεμηθεί ισομερώς μεταξύ των εντεταλμένων, διευθυνόντων συμβούλων, διοικητών και προέδρων Δ.Σ. Ανεξαρτήτως μάλιστα από το αν τα πρόσωπα αυτά ασκούν πραγματική διοίκηση.

 

/   Στις ΕΠΕ, τις ΙΚΕ και βεβαίως και στις ΑΕ, η αντικειμενική δαπάνη που αναλογεί για καθέναν από τους υπόχρεους από αυτά τα πρόσωπα δεν μπορεί να είναι ανώτερη από τη μεγαλύτερη τεκμαρτή δαπάνη που προκύπτει από αυτοκίνητο της εταιρίας.

 

/   Σε περίπτωση ενοικίασης ή χρηματοδοτικής μίσθωσης επιβατικού Ι.Χ. αυτοκινήτου, το τεκμήριο βαρύνει το μισθωτή του.